Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Aktuální počasí

Počasí dnes:

17. 12. 2018

zata

Bude převážně zataženo nízkou oblačností nebo mlhavo, na horách a ojediněle i v nižších polohách až skoro jasno. Denní teploty -2 až 2°C. Noční teploty 0 až -4°C.

Svátek

Dnes je 17.12.2018

Svátek má Daniel

Zítra má svátek Miloslav

Státní svátky a významné dny na zítřek:

  • Mezinárodní den migrantů

Datum a čas

Dnes je pondělí, 17. 12. 2018, 18:49:30

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

přání

Vážení rodiče, příznivci školy a milí žáci,

jménem všech zaměstnanců naší školy Vám přeji krásné Vánoce a do roku 2019 hodně zdraví, štěstí, klidu a pohody, mnoho osobních i pracovních úspěchů.

Děkuji Vám za podporu, kterou naší škole projevujete, a věřím, že s vaší pomocí bude i pro nás příští rok úspěšný.

Mgr. Kamila Dvořáková

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

............................................................................................................................................

Dobrý den vážení návštěvníci školy, rodiče, žáci,

vítám Vás na odkazu Základní školy, Práče, okres Znojmo - příspěvkové organizace.

Výuka na ZŠ Práče

Výuka probíhá dle Školní vzdělávací program „Škola dětem”, který byl vytvořen dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání ( RVP ZV)

Co vlastně Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání je a proč vznikl?

Rámcový vzdělávací program základního školství (RVP ZV) vymezuje charakter a obsah vzdělávání. Nahradil známé osnovy, ale podstatně se od nich liší. Jeho úkolem už není vyjmenovávat všechny nepostradatelné znalosti, které se každý žák musí naučit, ale obecně formuluje cíle a stanovuje tzv. kompetence, dovednosti, které má žák získat.

Hlavní změnou je to, že dříve byly cílem vzdělávání izolované vědomosti, které ve většině případů neuměli žáci v praxi použít. Nyní jsou cílem vzdělávání kompetence tj. dovednosti, připravenost žáka něco vykonávat. Jedná se například o schopnosti jako je ochota a dovednost stále se učit, tvůrčí přístup, komunikační a prezentační dovednosti (včetně komunikace v cizích jazycích), schopnost spolupracovat, jednat s lidmi, nést odpovědnost, řešit problémy, dovednost práce v týmu, schopnost sebevzdělávání.

„Škola dětem” - školní vzdělávací program pro základní vzdělávání (ŠVP ZV) je „spuštěn”od září školního roku 2007/2008. Od té doby prošel několika úpravami.

ZV školy vychází z aktuálních potřeb našich žáků a měnících se společenských podmínek. Smyslem ŠVP ZV je vybavit žáky nejen vědomostmi, ale především vyvolat a rozvíjet schopnosti a dovednosti, které jim pomohou uplatnit se ve společnosti – tj. umění učit se, řešit problémy, komunikovat s ostatními, rozvíjet sociální vztahy, uvědomovat si globálnost jevů na Zemi atd. Převedeno do naší praxe to znamená vzdělávat a vychovávat naše žáky tak, aby byli připraveni pro běžnou realitu všedního života. Velký důraz klademe na aktivní výuku a činnost dětí. Dáváme velký důraz na jazykové vzdělání, především cizích jazyků. Angličtinu vyučujeme již od 2. ročníku. Informatiku v 5. ročníku. Dbáme, aby všichni žáci prošli výukou na počítači (text, tabulky, grafika, pošta, internet). V jednotlivých vyučovacích hodinách probíhají tématické bloky o nebezpečí drog a sociálně patologických jevů.

Základní prioritou školního vzdělávacího programu je vytvoření podnětného a tvůrčího školního prostředí pro všechny děti bez rozdílů.

- chceme učit žáky takové znalosti a dovednosti, které budou dobře uplatnitelné v životě,     tzn. méně encyklopedických poznatků a více se zaměřit na činnostní učení se zaměřením na   rozvoj individuálních schopností dětí;

- zavádět do výuky efektivní metody výuky, jako je skupinové a projektové vyučování, kterými vedeme žáky k týmové práci, k vzájemné pomoci, sounáležitosti a vzájemnému  respektu;

- pro budoucí život v EU je nezbytné výrazně posílit výuku cizích jazyků s důrazempředevším na jazyk anglický;

- vést žáky k využívání komunikačních a informačních technologií, podporovat zavádění a využívání výpočetní techniky do všech předmětů, podporovat výuku na počítačích a jejich využívání;

- vést žáky k dodržování stanovených pravidel, zejména pravidel školního řádu. Naučit žáky zásadě, že pravidla jsou od toho, aby se dodržovala, nikoliv od toho, aby se porušovala (někdy vidí žáci kolem sebe opak, viz pravidla silničního provozu, pravidla vzájemného soužití mezi lidmi apod.)

Závěrem Vás chci ubezpečit, že pokud nenajdete potřebné informace, jsem Vám já i všichni pedagogičtí pracovníci k dispozici pro jejich získání.

Mgr. Kamila Dvořáková

ředitelka školy